Wymagane dokumenty
- Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców wraz z załącznikami:
- kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wyborcy
- pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Opłaty
Brak opłat
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Kleszczowie
ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
Kancelaria ogólna
Odpowiedzialny
Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
tel.: 44 731 66 16
Pokój numer 7
Termin odpowiedzi
W ciągu 5 dni wydana zostaje decyzja o wpisaniu bądź odmowie wpisania do rejestru wyborców. Wnioskodawca nie ponosi opłat za wydanie decyzji.
Tryb odwoławczy
Na decyzję w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego dla miejsca zamieszkania wyborcy sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Kleszczów, w terminie 3 dni od dnia doręczenia.
Uwagi
Z wnioskiem o dopisanie do rejestru wyborców mogą wystąpić:
- wyborcy stale zamieszkali na terenie gminy Kleszczów bez zameldowania na pobyt stały,
- wyborcy nigdzie niezamieszkali, stale przebywający w gminie Kleszczów,
- wyborcy stale zamieszkali na terenie gminy Kleszczów pod innym adresem niż adres zameldowania na pobyt stały w gminie Kleszczów.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy
Pliki do pobrania
Jak przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Wójt Gminy Kleszczów, mający swoją siedzibę w Urzędzie Gminy w Kleszczowie, przy ul. Głównej 47, 97-410 Kleszczów (dalej: my). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Gminy w Kleszczowie ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
- przez email: kleszczow@kleszczow.pl
Inspektor Ochrony Danych
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Z inspektorem możesz się kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów.
- Przez email: iod@kleszczow.pl
Cel i podstawa prawna przetwarzania
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu wpisania Ciebie do rejestru wyborców.
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy.
Okres przechowywania danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przez nas przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – 5 lat zgodnie z kategorią archiwalną B5.
Odbiorcy danych
Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane innym podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa (np. instytucje prowadzące kontrolę w Urzędzie Gminy w Kleszczowie, policja, sądy, administracja publiczna).
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Twoich danych osobowych;
- prawo do sprostowania Twoich danych osobowych;
- prawo do usunięcia Twoich danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych.
Konieczność podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do przyjęcia i rozpatrzenia wniosku.