Osoby zainteresowane pracą rachmistrza w Narodowym Spisie Powszechnym 2021 mogą składać swoje oferty w Urzędzie Gminy Kleszczów do wtorku, 16 lutego.
Rachmistrzem może zostać osoba pełnoletnia, ciesząca się nieposzlakowaną opinią, posiadająca co najmniej średnie wykształcenie, posługująca się językiem polskim w mowie i w piśmie, nieskazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wypełniony druk zgłoszenia powinien zawierać następujące dane kandydata na rachmistrza: imię i nazwisko, adres zamieszkania, datę urodzenia, adres e-mail, numer telefonu, oświadczenie o wykształceniu, niekaralności i przetwarzaniu danych osobowych niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
Do głównych zadań rachmistrza spisowego będzie należało:
- przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych (w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19) z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego z zainstalowaną aplikacją formularzową,
- zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej,
- przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (np. w przypadku rezygnacji, zachorowań itp.) lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.
Szczegółowe informacje o wymogach oraz zakresie czynności wykonywanych przez rachmistrzów zamieszczono na stronie Narodowego Spisu Powszechnego.
